12.jpgPsalmi 130:5-6

”Minä odotan Herraa, minun sieluni odottaa, ja minä panen toivoni hänen sanaansa. Minun sieluni odottaa Herraa hartaammin kuin vartijat aamua, kuin vartijat aamua.”

62.jpg 22.jpg 32.jpg 42.jpg 15.jpg 

Riisuttu joulu syntyi jouluhässäkän pahoinvoinnissa. Joulu on todella joutunut käsittämättömän suureen inflaatioon nyky-yhteiskunnassa. Kuinka monessa perheessä tai edes yksittäisen ihmisen päässä on enää ajatusta siitä, että joulu ON Jeesuksen syntymän juhla?

Voin oikeasti pahoin, kun jo kuukausia aikaisemmin aletaan mainostaa joulun tuloa ja edelliset viikot ovat ympäri maailman yhtä kulutushelvettiä. Tämä työ onkin nimeltään ”Riisuttu Joulu”.

Työn symboliikka:

Punaisella tuolilla on tuo Raamatun kohta. Tuoli odottaa istujaa, siis joulun Sankaria. Ruusut kuvastaa sitä rakkautta, jota tunnen Jeesusta kohtaan ja nuotit sydämen laulua Hänelle. Kuusi on paljas ”luminen” kuusi juuri siksi, että kaiken sen kauniin krääsän alta löytyy jotain vielä kauniimpaa: Jumalan kädenjälki. Puuhevonen huoneessa kuvastaa sitä, että Taivaan Isäni silmissä olen vieläkin rakas lapsi! 😉